Snuskig hantering av maten

Snuskig hantering av maten

Inläggav Gäst » 30 apr 2009, 16:30

Vill bara göra er uppmärksam om ett problem som jag tycker är riktigt äckligt.

Det är hanteringen av maten du ska äta och hur "kocken/bagaren" tar i den med händerna.

Inte allt för sällan har man sett hur bl.a pizza-bagare går direkt från kassan, efter att ha tagit i sedlar, kronor med händerna, och sen direkt till bänken för att sätta händerna i degen som ngn ska äta.

Detta är riktigt snuskigt och tänk på att du som kund ska betala för att äta den skiten. Det finns undantag där det faktiskt finns ett handfat nära till hand för att bagaren ska kunna tvätta händerna imellanåt men det här följs sällan upp tycker jag.

Jag är verkligen inte petig men när det gäller saker man betalar för så tycker jag faktiskt man kan ställa krav. Många tar direkt i kronor, kronor som gått i flera omlopp på hundratals-personer. För att göra en liten jämförelse, har du någonsin velat skaka hand med en alkolist som pissat på sig? Troligen inte, men samma person har betalat för sin alkohol och garanterat med massa enkronor. Dessa kronor hamnar till slut hos restauranger och bakterierna/bacillerna i din mat.

Jag tycker det är dags att vi på nätet ställer krav och gör en lista över restauranger som visat sig inte tvätta händerna. Detta kommer givetvis slå tillbaka på dom och ställa en hel del krav.
Gäst

Re: Snuskig hantering av maten

Inläggav NickePicke » 22 maj 2009, 15:21

BLÄ!
NickePicke

Re: Snuskig hantering av maten

Inläggav Gäst » 06 jul 2009, 14:39

Idag så rapporterade ÄNTLIGEN media om snuskproblemet, efter en raid från Halmstad på 70 olika pizzerior. Bara 9 klarade sig!

Jag är inte ett dugg förvånad, jag hoppas det här sätter skräck och tvingar pizzeriorna att följa mathanteringsreglerna i det här landet!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5477065.ab
Gäst

Återgå till Göteborg